neljapäev, november 06, 2008

Algaja ornitoloog

Viimasel ajal mõtlikult aknast välja vahtides(ma mõtlen tööasju, ausõna.. või noh vahest), on silma hakanud mingid uued ilusad ja kummalised linnud. Neid on üsna palju, keksivad siin pirnipuude peal. Lõpuks viitsisin välja otsida, mis nende liigi nimeks on. Selgub, et tegemist siidisabadega ja välja näevad u sellised

Pilt miksike.ee lehelt.
Pidid olema nähtavad Eestis kevadeti ja talviti nö läbisõidul, vahest harva pidavat jääma ka talvituma, ehk meeldib sellelegi kambale siin ja nad ei viitsigi edasi lennata, muidu vahi ainult harakaid ja vareseid. Tegelikult käivad tihased ka vastu seina toksimas ja pasknääre on ka nähe, neile meeldib kohe eriti tamme otsas istuda (neil on mingi diil tõrudega, selle ma uurisin ka välja :P)

Ükspäev, oma kõnniringil Matsiga, kohtasin rähni. Alguses ainult kuulsin, siis jäin seisma, otsisin natuke ja lõpuks nägin, kuidas ta männi otsas toksis. Jah, ma polnud kunagi varem näinud ja ei, ma ei ole eluaeg korteris vangis olnud. Kuidagi eriti mõnus on, kui väikesed asjad tuju heaks teevad. Lindudega, erinevalt kitsedest, keda ma olen ka juhtunud seal metsas nägema, on sellesmõttes lihtsam, et nendega kohtumisel ma ei pea 60 kilost ähkivat pontut, kellest metsik hunt vahest välja lööb, rihma otsas kinni hoidma. Noh, et kuidagi füüsiliselt kergem on linde vahtida :)

Kommentaare ei ole: