kolmapäev, november 13, 2013

igaühel oma kiiks

Mul on tark laps. Teoreetiliselt on mul muidugi juba kaks väga andekat last, aga ma räägin praegu sellest esimesest.
 Küsib väga sügavmõttelisi küsimusi, et kuidas maakera tekkis ja kust inimesed tulid ja kuidas elekter juhtme sisse saab jne. No lisaks tunneb tähti, veerib sõnu ilusti kokku ja oskab väikese etteütlemise järgi kirjutada.Luuletused ja laulud jäävad pähe nagu naksti  Mäletab asju kahe aasta tagant, mida ma isegi enam ei tea. Loeb numbreid nii eesti kui inglise keeles, saab põhimõtteliselt aru, kuidas numbrid kahekümnest edasi käivad. Teab, et kui on kausis kolm õuna ja üks ära süüa jääb alles kaks õuna. Või kui juurde panna saab neid seal kokku 4. Oskab kirjutada ja tunneb ära numbrid 1 ja 2 ja...siis algab tühi maa.
Mängisime linnade põletamist tund aega jutti. Mitte korda ka ta ei tundnud ühtegi numbrit ära. Iga kord luges ärtud või rombid kokku. No näiteks, tulevad kaks kaarti 7 ja 8. Loendab kokku ühe ja teise, ütleb kellel on suurem ja kes portsu endale saab. Kordame üle näe sellised numbrid, kaheksa on kaks palli üksteise peal, noh peaaegu nagu lumememm, jääb meelde, tore. Nii järgmised kaardid 8 ja 9. Ta vannub, et ta ei ole elu sees kumbagi numbrit näinud. Ta teab, et üks on poti ja teine risti, aga neid numbreid ta ei tea. See ei ole nii ka, et me alles eile oleks avaldanud talle suure saladuse, et tead, maailmas on kasutusel numbrid ka lisaks tähtedele.  Ta teab millised on x ja y, aga number 6 pole mitte kuidagi moodi tuttav tegelane. Päris naljakas, kuidas tal üks uks nii kinni on. Ma ei ole harjunud, et ta millestki kohe üldse aru ei saa.  Või ta teeb meiega sellist peenet nalja ja õhtul üksinda itsitab teki all, et ta teab küll kuidas sada kirjutatatkse, aga vot ei näita :)

Ahhaa, ma eile võtsin julguse kokku ja kaalusin ennast ära. Mitme erineva kaaluga, sest mulle tunuds, et mu kodu oma irvitab minu üle. Täiesti uskumatu, ma olen paksuks ainult näiliselt läinud. Või kuidagi õhuliselt. Kaal näitab hädavaevu 2kg suuremat numbrit. Mul enesetunde järgi on kogunenud seda 3x suurem number. No sellepeale ma hakkasin eile õhtul küll kommi ja võileibu vitsutama, hull naine ikka küll, jätab lapse nälga ka veel niimoodi :D

Kommentaare ei ole: