neljapäev, september 25, 2008

hakkab pihta...

Dialoog nr 1

Mina: Tere, on Teil hetk aega. Tore, see et kui maja valmis, kas siis on mul vaja kasutusluba ka ja mis selle taotlemiseks vaja on?

Ametnik: No ikka on vaja jah, kas teil päästeametis on käidud?

Mina:eeemmm, ei.

Ametnik: Kõigepealt peavad nemad tuleohutust kinnitama, ma annan teile ringkäigu lehe, peale seda tulge tagasi.

Mina: eeemm, see et meil on mõned probleemid ka. Me ehitasime kuuri vähe suurema kui projekt ette näeb.

Ametnik:Noo see on küll kohutav lugu (muheleb vuntsi)

Mina:???

Ametnik: ei noh, pange siia loa taotlusse siis lihtsalt õiged mõõdud.

Mina: ok, aga katuse panime ka eterniidi pleki asemel.

Ametnik: panite, siis panite.

Mina: Aga elekter, kas mul on projekti ka vaja.

Ametnik: Ei mõõtmised on vaja teha ...(ja pikk jutt, mida tuleb mõõta, ei saanud päris täpselt kõigele pihta, aga asi tundus mõistlik ja teostatav). Ühesõnaga tuleohutus kõigepealt, kontrollivad teil korstnad ja asjad üle.

Nii ma lootusrikkal meelel kov-st lahkusin, mingi paber näpus. Asi ei tundunud üldse hull olevat. (ok, tegelikult on tuleohutuse juures ka paar 'aga' ja sellel lehel on allkirja kohad ala tervisekaitse talituse ja tööinspektsiooni kohta - tekitab ilmselt veel mõningaid küsimusi)


Dialoog nr2.Helistasin päästeametisse, valisin vastuvõtu aja ja kõige sõbralikumana tundunud ametniku nime.

Mina: (pikk pidulik sissejuhatus miks ma helistan - et noh vallast kästi ju) Et kas ma helistan ikka õigesse kohta?

Hääl: Kes te olete?

Mina: (Tutvustan ennast, oma maja asukohta ja kordan veel, et ma pole kindel, kas ma ikka olen õigesse kohta helistanud)

Hääl:seda inimest pole praegu majas (paus), oodake ma suunan edasi.

Hääl2: tere

Mina: (Pikk pidulik sissejuhatus, tutvustamine ja oma helistamise põhjuse avaldamine)

Hääl2: (mõtleb) Mida teil täpsemalt vaja on, kas tuleohutuse ülevaatust vm? Ja miks teil seda vaja on?

Mina: (jälle) Ma ei tea miks vaja on, mina sooviks kasutusluba saada, vallast kästi kõigepealt tuleohutus kooskõlastada päästeametiga.

Hääl2: Kas te olete mingi asutus?

Mina:(mismõttes??) Eee, ei ole, tavaline eramaja.

Hääl2: Ma pean seda natuke uurima, võtame teie kontaktid ja helistama teile tagasi sobib?

Mina: nojah, ikka sobib.

Ei ole keegi helisanud.

Ma olen vist esimene inimene, kes üldse kunagi on soovinud oma eramajale sellist asja saada. Põhjus hakkab mullegi vaikselt hägustuma. Kas ma peaks otse kindlustusse minema ja küsima, kas mul oleks lootust kahju korral saada mingit hüvitist, kui mul pole ei elektri ega tuleohutuse kohta ühtki paberit ette näidata. Või sõltub see kahju liigist nt välgu tabamuse korral ei ole mingit vahet, kas mul on korstna ümber ikka kivivill v kas ma harrastan aeg ajalt keset elutoa põrandat lõkke tegemist.

ei, mul on hämming(aga samas ei ole ma kübetki üllatunud :))

Kommentaare ei ole: